Social Icons

2 November 2013

Nawaitu buat SHAKLEE sebab nak tolong orang lain jugak..:)

~ Assalamualaikum semua...

seperti yang anda sedia maklum berkenaan post saya sebelum ni..saya sudah kembali bergiat dalam dunia bisnes kembali..yesss sebagai SHAKLEE distributor anda..:)

setelah mengamalkan Shaklee set pengurusan badan pertengahan September...saya sudah merasai perubahan yg ketara ...selalunya bangun pagi..kaki akan rasa kebas..terutama bahagian tumit kaki...badan rasa lemah,kurang bertenaga dan rasa malas,proses "pembuangan" pun x selancar mana...seminggu adela 2 3 kali je..(haah normal ke tak tu)..kena lagi sembelit mak aih mmg perit rasanya,,

Tapi setelah mengamalkan LEcithin dan Alfalfa....semua dah berubah..kaki dah tak sakit(lecithin fungsinya membuang segala lemak toksin kat dalam badan)...bangun pagi rasa cergas jew.."pembuangan" tak puun lancar....Saya bersyukur sangat masa tu sebab dipertemukan dgn SHAKLEE..Alhamdulilah Allah telah membuka pintu hati saya untuk mncuba seterusnya membuka pintu hati saya untuk masuk menjadi sebahagian keluarga "shaklee" dengan niat untuk membantu orang orang yg mempunyai masalah lain..erti kata..kita cuba usahakan...mintalah Allah yang menyembuhkan...ALLAH sebaik2 penawar...kalau kita tak usaha...macammana Allah nak kabulkan permintaan kita..kan kan..


So saya bertemu dgn kak Maria (orang yang memperkenalkan kepada saya tentang SHAKLEE seterusnya menjadi "ibu" saya)....saya bgtau kat dia saya nak masuk member..salah satu sebab jugak saya masuk member ni adalah kerana saya sangat kagum dengan kisah hidup kak Maria juga.....Alhamdulilah..kak Maria n husband sangat2 membantu masalah saya untuk mengetahui SHAKLEe dengan lebih mendalam..mereka sangat baik,peramah,dan tidak lokek ilmu..saya sentiasa ingat pesan kak Maria "niat kan je buat semua ni sebab nak top up/tambah nilai kehidupan orang lain...(bantu org lain)...kalau nak kaya semata..tak menjadi lah jugak...

tak betul niat..mesti Allah pun tak nak permudahkan ye tak?..
jadi start dari tu..saya mula tanam niat dalam hati..saya buat semua ni...hanya nak tolong orang supaya menemui jalan keluar dari masalah mereka...saya bantu mereka mengusahakan apa yg patut..selebihnya....saya minta Allah yang tentukan...kita berdoa supaya Allah makbulkan ..

Impian saya besar...saya tak nak jadi orang kaya...jauh sekali nak berimpian naik kereta mewah rumah mewah bagai...saya cuma nak jadi orang yang takde masalah kewangan,,,,saya nak bantu suami dalam kewangan,saya nak berbakti kepada orang tua...saya nak buat yg terbaik untuk anak2,suami dan seluruh ahli keluarga saya,,:)...nak hidup yang luar biasa..saya kene berubah dari orang yang "biasa"..menjadi orang yang "luar biasa"!

so saya memang boleh..saya tahu saya boleh! Semoga Allah mendengar niat saya aammin aaamin..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 

Disclaimer I

Penulisan di blog ini adalah pendapat peribadi penulis. Dilarang menyalin tanpa kebenaran penulis melainkan untuk penyebaran ilmu yang bermanfaat.

Disclaimer II

Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

Rakan Blog

Dikuasakan oleh Zulfae Solution. Dapatkan blog dan FB page anda pada harga yang sukar dipercayai di zulfa.com.my atau di FB Page kami: fb.com/zulfa.com.my