Social Icons

22 Julai 2011

ResePi Kek Batik Coklat Paling Mudah N simple





Hari ni aq sgt la bosaaan dan sedang dalam keadaan memilukan hati sendiri sebab....hubby pegi kursus LSF dekat Ipoh n tinggallaaah kami 3 beranak dengan perasaan bosan yang amat melampau...Oleh kerana tadi saya teramat la berduka sehingga dapat pula merajinkan kaki ni...( mode sedih la amat)..pegi dapur buat kek batik coklat...Resepi ni saya rujuk balik dengan myresepi.com....then saya ubah2 skit tapi menjadi juga...









Bahan: 

200gm MILO
4 sudu besar serbuk KOKO
setengah buku BUTTERCUP
1 biji  TELUR
1 cawan AIR
Setengah tin SUSU PEKAT
ROTI MERIE secukupnya..





Cara cara membuat;


Cara 2 buat sangat la simple n  mimple nyer...First kene cairkan butter dulu...
Then masukkan susu pekat tadi n kacau smpi sebati...Lepastu masukkan la milo n koko tadi..then
Then korang masukkan la air...kacau smpi milo td sebati xde biji2 dah..Then masukkan la 1 biji telur...kira 15 saat cm tu dah nampak pekat dah.....biar bancuhan tadi tu sejuk sikit..
Korang masukkanlah roti meria yang sedia d patahkan (patah 4) keyh....then korang gaul rata..
korang lapiskan loyang dgn plastik atau kertas minyak spya kek nt tak rosak bila nak buka dr loyang..
Lenyetkan bancuhan kek td p masuk loyang n padatkan guna tangan( make sure korang balut aaa tangan gune plastik kot2 ade jangkitan bakteria..huhuhu)..Then sejukkan dlm peti ais kira2 smpi korang bole tahan nafsu aaa smpi bila bole tahan nak mkn kek tu ( guraaauu jeww)...maksud saya smpi sejuk la kek tu yea...
Then siap untuk dijamah dan dikorbankan ke dalam perut andaaa..:)


gambar d atas saya curik dr google sebab kek saya masih belum sejuk...sat nt saya uploadkan kek dari hasil tgn saya eeh:)


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 

Disclaimer I

Penulisan di blog ini adalah pendapat peribadi penulis. Dilarang menyalin tanpa kebenaran penulis melainkan untuk penyebaran ilmu yang bermanfaat.

Disclaimer II

Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

Rakan Blog

Dikuasakan oleh Zulfae Solution. Dapatkan blog dan FB page anda pada harga yang sukar dipercayai di zulfa.com.my atau di FB Page kami: fb.com/zulfa.com.my