Social Icons

19 Julai 2011

Resepi Jus DRAGONFRUIT






haii....saya kembali dgn RESEPI JUS BUAH NAGA seperti yang saya janjikan td...Okeh jus buah naga ni sgt sedap dan berkhasiat ok...sesuai diminum oleh semua peringkat umur hehehe...suggestion saya minum masa tgh cuaca panas...fuhhh     mantaap! hihih...




RESEPI JUS BUAH NAGA( PURE N FRESH)




BAHAN:

1 biji buah naga
Ais batu
Madu lebah..(dalam botol tu...)
Air masak.. 


Cara2;

kupas buah naga dan potong secara dadu...amb setengah bahagian je pun cukup...masukkan potongan buah naga ke dalam blender,sedikit madu,air masak dan ais batu..blend smpi rata n siap untuk dihidang...senang amat kaaan!..Tapi saya ada sdikit resepi unik yang nak saya kongsikan...Ni float buah naga pula...




RESEPI FLOAT BUAH NAGA



Bahan2; 

potongan buah naga
Ais krim vanila( ikut suka korang nak guna aiskrim apa je la)
ais batu
Gula..
air masak



CARA2;  

senang je n simple macam buat jus asli td..masukkan potongan buah naga,sedikit air,gula secukupnya n blend smpi rata..then masukkan ais batu n blend lagi..(kalo korang nak bt macam ace blended tambahkan ais je)...then lepastu hidang kat gelas....n kat atas jus yg dah siap tu letak 1 scoop ice cream....dah jadik dahhh:) FLOAT BUAH NAGA...cube la..sangat sedap...ni resepi yg kitorag slalu bt d rumah:).....sorila takde gambo...nt saya upload kan ye...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 

Disclaimer I

Penulisan di blog ini adalah pendapat peribadi penulis. Dilarang menyalin tanpa kebenaran penulis melainkan untuk penyebaran ilmu yang bermanfaat.

Disclaimer II

Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

Rakan Blog

Dikuasakan oleh Zulfae Solution. Dapatkan blog dan FB page anda pada harga yang sukar dipercayai di zulfa.com.my atau di FB Page kami: fb.com/zulfa.com.my