Social Icons

14 Julai 2011

Tips Memilih Maxi dress


 



Hye! kali ni saya akan kongsikan sedikit tips dalam memilih mxi dress dan cara penyesuaiannya mengikut tubuh anda...Anda suma mesti tahu kan apakah itu maxi dress..Maxi dress adalah busana pilihan ramai dan mnjadi fesyen utama tahun 2011 ini...tidak kira bagaimana jenis potongannya atau coraknya...ia tetap akan menjadikan si pemakain itu seksi dan elegan jika sesuai dan kena pada pemakaiannya...bagi si tubuh kecil...



1) Elakkan daripada kelihatan seperti "tent" dengan memilih maxi dress yang tidak terlalu lebar.
2) Cuba mengenakan maxi dress dengan pinggang yang boleh membentuk tubuh seperti "empire waist". Jika anda tidak ingin kelihatan seperti orang pregnant, boleh pakai belt.
3) Potongan maxi dress yang ideal ialah: A-line, straight dan bias-cut.

 4) Pilih v-neck.
5) Untuk menambahkan lagi ketinggian pakai dengan pumps atau wedges.
6) Pilih warna yang solid seperti hitam, olive green, deep purple and dark brown.
7) Elakkan large print dan horizontal.



Maxi dress untuk tubuh besar
1) Jika anda mempunyai dada yang besar dan lebar, elakkan dari memakai spaghetti straps. Dress dengan halter neck adalah pilihan yang sesuai.


2) Pilih large print dan solid color seperti black, dark brown dan olive green untuk kelihatan ramping. Jika pinggang tidak begitu ramping, pakai belt berwarna gelap untuk menampilkan pinggang anda.
3) Pilih vertical line dengan dress berbentuk v-neck.
4) Jangan memilih dress yang longgar kerana ia hanya akan menampakkan anda lagi besar.

- Maxi dress yang berwarna neutral dan solid seperti hitam, putih dan coklat sesuai bagi mereka yang gemarkan pemakaian accessories.
- Bagi mereka yang berstyle classy, gemarkan simple dan sophisticated, maxi dress yang plain dan tidak/kurang print adalah sangat sesuai.
- Maxi dress berwarna hitam sesuai untuk apa sahaja dan dress yang berwarna putih sesuai untuk summer wear.






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 

Disclaimer I

Penulisan di blog ini adalah pendapat peribadi penulis. Dilarang menyalin tanpa kebenaran penulis melainkan untuk penyebaran ilmu yang bermanfaat.

Disclaimer II

Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

Rakan Blog

Dikuasakan oleh Zulfae Solution. Dapatkan blog dan FB page anda pada harga yang sukar dipercayai di zulfa.com.my atau di FB Page kami: fb.com/zulfa.com.my