Social Icons

28 Jun 2011

KOPI untuk KECANTIKAN..

Kata org tua2 pada zaman dahulu.."minum kopi memberikan rangsangan daya ingatan yg lemah"..sehinggakan ada yg tidak berani untuk menjamah hidangan kopi kerana takut akan memberikan rangsangan kepada daya ingatan yang lemah..

Siapa yang mahu ketinggalan untuk menikmati hidangan secawan kopi yang enak pada masa kini..kerana kopi terbukti  sgt berkhasiat untuk kesihatan kita..Tidak hairanlah ramai yang sanggup menghabiskan masa bersembang dgn rakan2 di kedai2 kopi sambil melayari internet tidak kira kedai kopi biasa ataupun tempat2 ekslusif seperti Starbucks, CoffeeBean, San Francisco dan sebagainya...(yg paling saya minat OLD TOWN LErrr...)




Kali ni saya akan kongsikan 9 khasiat KOPI untuk kesihatan kita:)

1. Mampu mengangkat sel kulit mati sehingga mampu memperbaiki kulit yang rosak.

2. Dapat meneutralkan kulit yang sensiif sekaligus memberi nutrisi pada kulit.


3. Boleh menghilangkan bau badan.


4. Mampu memberikan sel kulit baru dan menjaga kelembapan kulit.


5. Mampu menghilangkan bekas jerawat,menutup liang pori2, dan cela..


6. Boleh menghilangkan selulit jika dilakukan secara teratur.


7. Dapat melancarkan perjalanan darah dan memecah lemak di tubuh yang dapat menimbulkan selulit.


8. Berfungsi sebagai pelindung kerana kandungan pH-nya sama dengan kulit kita (4,5) sehingga mampu mengurangi dan menghilangkan jerawat ataupun noda di kulit.


9. Memberi perlindungan terhadap sinar UVA atau UVB.








Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 

Disclaimer I

Penulisan di blog ini adalah pendapat peribadi penulis. Dilarang menyalin tanpa kebenaran penulis melainkan untuk penyebaran ilmu yang bermanfaat.

Disclaimer II

Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

Rakan Blog

Dikuasakan oleh Zulfae Solution. Dapatkan blog dan FB page anda pada harga yang sukar dipercayai di zulfa.com.my atau di FB Page kami: fb.com/zulfa.com.my